Najważniejsze trendy SEO 2022

Pozycjonowanie stron Lubin

Najważniejsze trendy SEO 2022. Ciągłe zmiany w świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) zawsze dają ciekawe spojrzenie na trendy. Ale nawet po wszystkich zmianach z przyjemnością stwierdzamy, że podstawowe zasady SEO, takie jak wrażenia użytkownika i znaczenie profilu firmy Google dla lokalnych firm, pozostają takie same.

Inne trendy SEO kontynuowały swoją ścieżkę wzrostu znaczenia, jak np. bogate wyniki. Jednocześnie cieszymy się, że możemy wyróżnić kilku nowicjuszy na naszej liście 7 najważniejszych trendów SEO 2022, takich jak Google Discover i nowe metody wyszukiwania, takie jak wyszukiwanie multimodalne. Wskoczmy!

Szukasz trendów z zeszłego roku? Sprawdź najlepsze trendy SEO 2021.

Trend SEO nr 1: Doświadczenie użytkownika

Jeśli w 2021 nie dowiedzieliśmy się niczego więcej, dowiedzieliśmy się, że doświadczenie użytkownika nadal jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na skuteczność SEO witryny. Czemu? Cóż, ogólna zasada jest taka, że ​​wyszukiwarki działają, ponieważ zapewniają swoim użytkownikom informacje, treści lub doświadczenia, których szuka użytkownik. Im bardziej witryna może stworzyć takie wrażenia, tym bardziej prawdopodobne jest, że wyszukiwarka będzie chciała wyświetlić zawartość tej witryny, aby nadal zapewniać użytkownikom tak wspaniałe wrażenia.

Ten trend SEO nie jest niczym nowym w 2022 roku. W rzeczywistości jest to istota każdej strategii SEO na każdy rok, ale w 2021 nastąpiły zmiany, które tylko wzmocniły pozycję użytkownika wśród czołowych trendów SEO, zwłaszcza w 2022 roku. Pozycjonowanie stron Lubin

W 2020 roku było dużo szumu na temat sygnałów Page Experience, w tym Core Web Vitals, jako czynnika rankingowego dla witryn w Google. Chociaż wprowadzenie tych sygnałów było opóźnione, w zeszłym roku Google potwierdził, że będzie wprowadzać sygnały dotyczące jakości strony jako czynnik rankingowy dla komputerów stacjonarnych od lutego 2022 r.

Sygnały dotyczące jakości strony to kombinacja danych mierzących dokładnie to: wrażenia użytkownika w witrynie. Obejmuje to ochronę bezpieczeństwa użytkownika, brak przeszkadzających wyskakujących okienek lub zmiany układu, szybkość ładowania witryny i inne czynniki.

Oprócz jakości strony w zeszłym roku Google zaktualizowało również sposób korzystania z linków między witrynami. Było to częścią wysiłków mających na celu dalsze zwalczanie spamerskich schematów budowania linków, które mogą sztucznie zwiększać pozycję stron uczestniczących w programie i nadal dostarczać użytkownikom najwyższej jakości treści.

W lutym zeszłego roku na stronie wyników wyszukiwania Google wdrożyło również funkcję O tym wyniku, która pozwala wyszukiwarkom dowiedzieć się więcej o źródle wyniku i dlaczego pojawił się on w wynikach dla tego konkretnego zapytania. Pozycjonowanie stron Lubin

Możesz również polubić

Dodaj komentarz